Evenemang
Webinar: Hur du får ditt varumärke att växa på en internationell marknad
Vi går mot en framtid där alla företag konkurrerar på en global marknad. När de personliga relationerna på hemmamarknaden minskar i vikt blir det allt viktigare att bygga sin produkt- och marknadsstrategi på vad som på riktigt får varumärken att växa sig stora.
Detta webinar som leds av Malin Hollström och Niklas Berg från Tailorbird kommer fokusera på:
- Varför människor väljer ett varumärke över ett annat
- Hur du blir fysiskt tillgänglig för dina kunder när den geografiska platsen minskar i betydelse
- Hur du kan jobba med “Category Entry Points” för att hitta nya kunder och utveckla nya affärsområden
- Erfarenhetsutbyte – produkt- och marknadsutmaningar
Varmt välkommen
Om Tailorbird
Vi på Tailorbird hjälper företag med ambition att växa att lyckas. Det gör vi genom att leda förändringsarbeten som tydliggör erbjudandet och anpassar produkten eller tjänsten till marknaden. Vi utgår från teorier om mänskligt beteende och lång erfarenhet kring vad som skapar uppmärksamhet. Vi arbetar inom alla branscher och för företag som är inne i någon form av förändringsprocess.
Föreläsarna
Malin Hollström
Malin är affärsutvecklare och VD på Tailorbird. Hon har mer än 10 års erfarenhet av utveckling och marknadsföring av produkter och tjänster och har lett stora digitala utvecklingsprojekt och
internationella marknadsföringsinsatser för varumärken såsom Visit Sweden, Polarbröd och Michelin Nordic. Hon har en fil. kand. i Upplevelseproduktion och är särskilt intresserad av de psykologiska strukturer som ligger bakom till varför vi människor gör de val de gör.
Niklas Berg
Niklas har jobbat med marknadsföring och affärsutveckling i 30 år för varumärken såsom Nike, Microsoft, Polarbröd och Weber. Han har också varit marknadschef på Stockholm Records och grundat flera reklambyråer. Niklas har en förmåga att hitta idéer som skapar fler affärer och är en uppskattad föreläsare inom marknadsföring.
Detta är en aktivitet inom Export Cooperation Sweden Finland. Projektets syftar till att utveckla stödprocesser för företagens internationalisering samt företagens exportverksamheter och utveckla gränsöverskridande ekosystem. Norrbottens Handelskammare är projektledare på svensk sida i detta gränsöverskridande samverkansprojekt tillsammans med norra Finland, där BusinessOulo är huvudprojektledare. Finansiärer är bland annat Interreg Nord, Tillväxtverket och Region Norrbotten.
Medverkande regionala organisationer i Export Cooperation Sweden Finland
Datum:
14 april
Tid:
11:00 - 12:00
Plats:
Digitaltanmäl dig nedan
för länk till webinar